Saturday, September 29, 2012

Teaser: One Day You'll Be Mine 25

Aku menggenggam stereng kereta sekuat hatiku, menyalurkan seluruh kemarahanku kepadanya. Badanku terasa panas sehingga kedinginan air-cond sedikit pun tidak terasa. Hon kereta aku picit untuk kali yang kelimanya sejak sejam yang lalu. Sebolehnya aku mahu cepat sampai ke sana. Ya, cepat sampai agar aku boleh menampar wajah itu! Tak pernah aku merasa marah sebegini seumur hidup aku sehinggalah sekarang.
Dzul Ehsan memang betul-betul melampau! Tak berhati perut!
 Surat khabar di atas meja aku capai lalu aku lempar ke mukanya sekuat mungkin.
“What the...”Ehsan membuka mata, bingkas bangun.
Mata kami bertentangan namun kekeliruan jelas terpancar di wajahnya.
Kenapa pula kau harus keliru sedangkan kau pihak yang bersalah di sini?!
Sekali lagi aku menarik nafas namun kali ini untuk memudahkan aku meluahkan segala marahku kepadanya. Wajahnya aku pandang dengan kebencian yang menggunung. Sedaya upaya aku cuba menahan diri untuk tidak menamparnya, sekurang-kurangnya bukan sekarang. Aku perlu mendengar apa alasan yang akan diciptakan oleh Ehsan untuk mempertahankan dirinya kali ini.
 “Apa sahaja yang aku rasa atau tak rasa, itu bukan masalah kau. Tak perlu susahkan diri ke sini semata-mata untuk marah aku sebab ia tak lebih daripada kerja yang sia-sia. You shouldn’t be wasting your time on an irresponsible jerk like me when you have your resurrected boyfriend to focus on. Aku tak pernah masuk campur hal kau dan aku harap kau pun boleh buat perkara yang sama. Is that so freaking damn hard to do, huh?”
“You came this far, barged into my studio like some uneducated monkeys, just to throw your best insulting words at me? Wow, aku tak tahu sama ada aku patut melompat kesukaan atau marah! Didn’t even know I worth a second of your precious time. Sekarang sungguh aku rasa aku terhutang sesuatu kepada kau dan mungkin aku patut balas ‘kebaikan’ kau ni dengan beritahu kau apa yang kau nak sangat dengar. Jawapannya sangat jelas, takkan kau tak nampak? It’s because I don’t give a damn about other people around me.”

Oh oh saya suka teaser ni ngeee~
Dah tukar template, what do you guys think? 
Senang dak nak baca? ^^
Macam selalu, terima kasih daun keladi.

Bye...jumpa di update yang akan datang ^^
 
Share:

5 comments:

Anonymous said...

full epi 25 pleaseeee
cant waittt.....
Ms writer...your stori really ohsemm....
keep writing....btw cite ni x dibukukan ke?
if yes....definitely gona buy it....

StunningUmi said...

Is this novel gonna be publish?

Yong said...

hehe la tak terbaca teaser, igt mmg betul2 dah td.hehe. background ok, tp tulisan kasi besar blh? cz i think i need to wear my glasses to read. mls nak amik spek dlm keta la, pls kasi besar sikit tulisan ya.hehe 'thanks yam leaves, next time give more again'-direct translation of terima kasih daun keladi,lain kali bagi byk lagi,haha - thanks a lot ya!

asnierin said...

aisehmen,teaser jer rupe nyer..sgt keciwa.dah trsengih2 nk jmpa my dear Ehsan-muahhh,miss him so much..

Anonymous said...

halluuuu...........biler nk upload full citer nie..??? tak puas la baca teaser aje...waaa.... rindu ngn mamat-muka-ketat ehsan nie..huhu..
keep up good job writer yea..;)

-hana-