Thursday, September 20, 2012

Teaser: One Day You'll Be Mine 24

“Bergaduh dengan Nik, pasal Aya?”tanya mama, pantas.
Dia memandang aku, kelihatan sedikit kecewa. Reaksi yang normal untuk mama aku kira. Yalah, mama merupakan orang yang paling mahu melihat Aya rapat dengan aku, mahu aku menjadi ibu kepada cucunya itu meskipun tidak ada sebarang pertalian yang dapat mengikat aku kepada anak itu kini.
“Kalau itu penyebabnya, mama minta maaf sangat-sangat. Tak ada maksud pun nak beri masalah kepada hubungan Fitri dengan Nik. Kalau Nik tak suka, tak apalah. Mama faham.”tambah mama lagi, menyedarkan yang aku perlu berkata sesuatu agar orang tua itu tidak berterusan dengan andaiannya sendiri.
 “Stop calling me! When someone doesn’t answer their phone after thousand of calls, it means they don’t want to be disturb. Can’t you take a hint?!”bentak Nik, mengejutkan aku yang baru sahaja melabuhkan punggung ke kerusi.
Sikap Nik yang kasar itu sedikit mengejutkan aku. Dia tidak pernah meninggikan suara dengan sesiapa pun sepanjang aku bersamanya dahulu. Tetapi kini, mudah sahaja baginya untuk hilang sabar, menengking sesuka hati. Bimbang aku sekiranya hati ini berat untuk menerima sikapnya yang satu  itu kerana di mataku, Nik yang pernah aku kenali dahulu cukup berbeza dengan yang ada di hadapanku.
 “Ibu.”Aya berlari mendapatkan aku yang kebingungan, matanya berair. Ketakutan jelas terpancar di wajah anak itu.
Apa dah jadi?  Satu mesej telepati aku hantarkan kepada Kristine.
“Aya ada dengan Fitri. Tengah makan. Err...nanti Fitri call mama balik boleh?”tanpa menunggu kata-kata selanjutnya daripada mama, aku menamatkan panggilan.
“Kenapa, Aya? Papa marah ke?”pujukku dalam usaha untuk mendapat keseluruhan cerita daripadanya.
Aya menggeleng laju. Tangannya masih memeluk pinggangku, erat sekali.
“Nope, it’s worse than that and you owe me one, Miss Anith Fitriah.”Kristine berkata, membuatkan aku bertambah keliru.

Satu lagi teaser. Ada kesan tak?
Tak berkesan?


ODYBM sebenarnya ada 56 bab. Dan sekarang baru siap ermm 73.21%. Asyik main-main sangat, itulaa yang jadi. Semua kerja terbengkalai.
InsyaAllah akan siap sepenuhnya hujung October ni. Wuhuu *excited sendiri*
Ermm untuk yang komen dan baca ODYBM 23, terima kasih daun keladi. Nanti dah update, baca dengan komen lagi ya~ ^^
Dan sincerely from the bottom of my heart; anda, anda ,anda, anda, anda dan anda semua adalah motivator yang sangat hebat. 
Tak pernah sangka diri ni boleh menulis dan ada orang nak baca pulak tu. *terharu*

Okay, now it's kinda awkward here...
Oh well, I love you guys, thanks for reading, commenting, for taking the (ridiculous) poll and all. 
Pheww sorry for the long nonsense rambling. 

See you soon~


Share:

6 comments:

Syarp said...

Cepatla up yg full...moga fitri cpt sedar nik skrng totally different dgn yg dlu

Anonymous said...

Suspense giler...

- Kenapa Nik berubah? Apa yg menyebabkan dia menjadi baran?

- Kenapa Aya menangis? Adakah Nik atau papanya yg menyebabkan Aya bersedih?

More entries pls....

asnierin said...

tq,tq,tq n tqvm muah2..

Anonymous said...

ha'ah.cpt2 naikn n3, dh xsbr nih, suspen jer..

Inawza.Yusof said...

lepas saya habis exam database nanti saya update ya... ^^
ermm 25hb ni~

Anonymous said...

Wahh dah lama menanti dan mencari kesinambungan ODYBM ni, keep up the good work inawza, keep on writing! Cant wait! =D
- kak lynd