Sunday, October 21, 2012

Teaser: One Day You'll Be Mine 26

“Farez...” aku terhenti.
Aku dapat rasakan wajahku mula berubah warna. Hati aku usah dicerita lagi keadaannya, seolah-olah sudah dapat mengagak keseluruhan cerita meskipun apa yang disajikan oleh Farez sebentar tadi tidak lebih daripada bayangan kepada perkara yang sebenarnya berlaku.
Di dalam fikiranku ketika itu hanya satu; aku sudah melakukan kesilapan yang besar!
 “Encik Nik Afezal.” satu persatu perkataan itu disebut oleh Elisa agar telinga aku dapat menangkapnya dengan jelas.
Nik? Nama itu menyapa telinga aku bagaikan halilintar yang dahsyat, hampir membuatkan aku tumbang di saat itu juga. Lelaki itu takkan pernah buat hidup aku aman. Bagaimana pula tiba-tiba dia boleh terlibat di dalam hal ini?
“Apa kaitan Nik dengan perkara ni?”
 Ehsan sedikit pun tidak cuba untuk mempertahankan dirinya, sekadar membenarkan apa yang salah. Sehingga kini, aku masih tidak memahami apa-apa tentang bekas suamiku itu. Unik sungguh dirinya yang satu itu dan kini kerana keunikannya itulah, proses meminta maaf daripadanya akan menjadi dua kali ganda sukar. Oleh kerana itu juga, aku perlu melipat gandakan kekuatan dan usahaku.
“Ia tak seteruk tu, Fitri. Kami berdua bergurau je. Sudahlah, berhenti salahkan diri kau. Ehsan dah lalui perkara yang lebih teruk dan aku pasti kamera yang rosak tu tak akan membunuhnya. Dia tu keras macam konkrit. Elisa benar, kau patut minta maaf daripada Ehsan. Tetapi kalau dia sombong, abaikan saja. Tak perlu buang masa untuk orang macam tu. No offence, Elisa.”
“None taken. Angah memang benar bukan seorang teman yang baik, jauh sekali manusia yang sempurna, tapi percayalah, dia sempurna dalam cara dia sendiri. Kalau Kak Ngah ambil sedikit masa dan kesabaran untuk mengenali Angah, Kak Ngah akan sedar yang dia lebih baik daripada apa yang dia tunjukkan kepada kita semua. Tapi kalau Kak Ngah tetap tak dapat tengok good side Angah tu, jangan risau. Kak Ngah tak bersendirian sebab Lis pun sedang mencuba sebenarnya.” ketawa Elisa meletus, lucu dengan apa sahaja yang baru dikatakannya.

**********************
 I'm back!!
Tak kira...nak publish teaser dulu gak :P
ngeee~ 
Share:

6 comments:

naimah razak said...

alaaaaa...xnak teaser nk citer pnjg2 trus...ngeee

Syarp said...

Alahai 2 wks menyepi nk tease2 gak ke...huhu..nk yg full plisss

Anonymous said...

ha'ah, bagi double or triple n3 trus..x sbr dh ni..ohhh..ehsan windunya...

amirahzainal said...

GLAD THAT U'R BACK..!
NAK EHSAN CEPAT2!
HAHA:)

jumelia said...

finally ..you're back..
i think i'm almost waiting ODYBM for a year...
im voting for Ehsan only...hhehehehe
keep up a good work.

Anonymous said...

laliiiinnggg .. muah muahhh .. u r bacckkk .... heheh .. cepat upload ye laling ... rindu ehsan ... hehehe ... actually rindu dgn dr farah jugak .. hehehe ... err err ... apa kata buat buat special episod for them ....

kak leenda