Wednesday, October 31, 2012

Teaser: One Day You'll Be Mine 27

“Kau sleepwalking ke?” suara garau itu membuatkan aku pantas membuka mata.
Ehsan sedang berdiri di sebalik pintu yang hanya dikuak cukup untuk membenarkan aku melihat sebahagian daripada tubuhnya yang tidak berbaju itu.
Oh dia dah buka pintu rupanya!
“Hai Ehsan! Selamat pagi. Apa khabar?” aku memulakan.
“Melawat mangsa kejadian seawal pagi begini?”
Lelaki itu membongkokkan sedikit badannya agar kami berada di paras yang sama. Matanya tajam memandangku.
“Sebagaimana tak ada orang yang boleh gantikan tempat Nik Afezal di dalam hidup kau, sebegitu jugalah tak ada yang boleh gantikan kamera tu. Sebagaimana bernilainya Nik Afezal kepada kau, begitu jugalah bernilainya kamera bodoh tu kepada aku. Berhenti mengambil mudah hidup orang lain, Fitri, kalau kau tak tahu apa-apa.” keras kata-katanya dilontarkan kepadaku.
“Bukan itu maksud aku. Jangan salah...”
“Aku tak peduli apa maksud kau. Yang aku tahu sekarang ni, aku tak mahu tengok muka kau kat sini. Oh biar aku beri kau cadangan, apa kata kau cari Nik dan ganggu hidup dia pula? I’m sure he would love that. A lot.”

“Kau dah rosakkan kamera aku dan sekarang kau nak aku masuk lokap sebab mendera pula?”
Tidak tahu untuk membalas kata-katanya itu, aku hanya diam.
Anggota badanku masih lagi tidur kebanyakkannya, membuat agak sukar untuk aku berdiri tanpa terhuyung-hayang. Hati aku berdoa agar perkara ini tidak sampai ke pengetahuan Elisa. Jikalau tidak, pasti sampai bulan depan dia dan Kristine akan mentertawakan aku. Inilah apa yang orang Melayu katakan ‘sudah jatuh ditimpa tangga’.

*********************************************
Hello, apa khabar? ^^
Teaser lagi. Macam biasa ngeee~
Oh saya sebenarnya dah hantar manuskrip penuh kepada KS.
Tak tau apa akan jadi seterusnya.
What do you guys think will happen?
Saya budak comot yang baru belajar. 
Tunggu dan lihat dan nervous. 


Terima kasih sebab sudi baca One Day You'll Be Mine. 
Anda,anda,anda semua saya sayang to the power of infinity. 
Jumpa lagi ^^
Share:

8 comments:

Aida Sherry said...

moga karya anda berjaya di terbitkan....

Cerita Hanina said...

i like yr enovel, moga berjaya diterbitkan. just to share, agaknya to suit the market, the editor prefer more % of malay than english. my novel, pms, masa kena edit, banyak english words yang diganti dgn malay. sometimes ok, sometimes ganggu the flow of the story. yours, i tengok banyak english... so it might have to go thru the alih bahasa process. the best thing abt yr novel is the hero...or should i say the anti-hero, inche ehsan. Fitri is also not yr typical heroine, so refreshing. All the best!!

asnierin said...

wish u luck,bebeh!!

naimah said...

owh really...x sabar nk tggu novel kuar..gud luck..

Anonymous said...

bila agak2 leh kuar versi cetak dear ... heheheh .... tik tok tik tok ... tunggu ni ...


kak leenda ...

Inawza.Yusof said...

@Aida Sherry:terima kasih ^^ insyaAllah...

@cerita hanina:oh macam tu ek? terima kasih sudi kongsi...

@asnierin: hehe terima kasih ya

@naimah:insyaAllah kalau ada rezaki :) terima kasih

@kak leenda:tak tau lagilah...sebab manuskrip baru anta hari isnin minggu ni...dalam proses penilaian lagi kot...muahaha

Anonymous said...

love this story so much..gerenti beli kalau dh dibukukan

Anonymous said...

Sure ms writer akn sign kontrak trus dgn ks.....cite makin best.... Errr teaser jer? Full n3 bile ek? Hehehe...can't wait